I USA dag 1

Vekker kokken sto på klokka 04.00, jeg gav meg selv lov og ligge 15 minutter lenger. Da klokka var 04.15 klarte jeg endelig å komme meg ut av senga, da var det bare å hoppe i klærne. Flyet til Frankfurt gikk nemlig klokka 06.10, og når man skal være en time tidligere på flyplassen, bestemte vi at vi skulle sette oss i bilen klokka 04.45 for å rekke det. Da vi skulle sjekke inn, sjekket vi først inn to kolli, før skrankepersonellet avbrøt innsjekken, siden flyet var kansellert. Det var jo en fantastisk start på dagen! Etter mye frem og tilbake om å få byttet reiserute, mellom Lufthansa, British Airways og SAS, kom vi frem til at vi kunne få byttet reise rute. Vi skulle nå reise Stavanger-London og så videre London-LAX (Los Angeles Airport), dette var istedenfor Stavanger-Frankfurt og videre Frankfurt-LAX. Flyet som gikk til London tok ikke av før klokka 10.05, så det ble 4 timers venting på Sola. Der satte vi og spiste frokost og prøvde og ikke å tenke negativt, det vet vi alle at ikke hjelper! Flyet til London, var ikke noe spesielt som skjedde. Jeg og Magne Klingsheim spilte på I-Pad ‘en min og hørte på masse musikk, som Magne hadde brukt hele uka på å laste ned. Far og Per Klingsheim (Faren til Magne Klingsheim) satt bare og bablet om masse tull.

London er en stor flyplass, det er lett og stresse her. Det er nemlig 5 terminaler som det går tog og buss i skytteltrafikk mellom alle terminalene. Etter vi hadde omsider kommet oss igjennom togturen til terminalen vi skulle til, 2-3 Security crew (sikkerhets kontroller) og diverse passkontroller, satte vi oss ned og tok oss en mat bit. Restauranten vi spiste på het “Giraffe”. Damen som serverte oss var et positiv innslag i restaurant besøket. Her på London Airport skulle vi vente 4 timer, like mye som vi gjorde på Sola. Etter vi hadde ruslet litt rundt satte vi oss ned på Starbucks Cafe`.

Da vi hadde funnet plassene våre inne på flyet, og tv-ene var klar til bruk, klikket jeg og Magne oss inn på film etter noen få sekunder. Time senere, ligge Magne og sover, mens jeg sitter og ser ferdig filmen jeg hadde valgt meg ut. Far og Per hadde avtalt med oss at etter en film skulle vi begynne med tre timers skole. Jeg startet med algebra og gjorde hele kategori 2 ferdig før jeg begynte med å lese på den Amerikanske revolusjon, som mor hadde skrevet ut til meg. Da jeg hadde lest hele Power Point ‘en, fire ganger var jeg ganske lei og begynte med et lære spill på spansk, som foregikk på pc-en.

Etter en stund, kom kapteinen på høyttalende og fortalte oss at det var 20 minutter igjen til vi var fremme. Da kjente jeg at nervene og den indre gleden kom. Før vi klarte og komme oss ut av flyplassen måte vi først, igjennom en stor Security, så når vi hentet bagasjen, kom ikke vår før 20 minutter etter på, og til slutt måtte vi sende baggene våre gjennom en kontroll en gang til. Endelig så var vi ute. Nå hadde vi bare en time kjøring igjen før vi kunne gå og legge oss i de flotte leilighetene vi hadde leid. Nå hadde vi reist i 25 timer, så det var deilig og gå og legge seg nå.

Denne lysbildefremvisningen krever JavaScript.

Comments
4 Responses to “I USA dag 1”
  1. Hanne sier:

Hørtes litt kjedeligt ut å vere på reise i 25 timar.
    Meg deiligt å endeligt vere framme, da 😀

2. Amalie sier:

Dette var ein veldig god tekst Genette! 🙂
    Det er og veldig kjekt å lesa om kva du gjer i kverdagene i USA!

3. Charlotte sier:

Kikkelig slitsomt det måtte vere! Men det var ein kikkelig fin tekst 😀

4. Arenaismylife sier:

Skam Slitsomt og så må du skriva i tilleg