19. juni

Jeg er blant dem som mener at ”late dager”, her og der, bare er godt for kropp og sjel. Bare det å våkne opp når man selv ønsker, framfor et tidspunkt som er bestemt av andre, virker jo veldig fint. Hvis man kommer lenger ut over dagen, kan jeg slå fast at det å tilbringe dagen ute i det fine været og sole seg, slappe av eller drive på med aktiviteter også er kjekkere enn en vanlig ukedag.

Uheldigvis har ikke de tre første dagene av denne uken vært så avslappende for alle. De ti siste elevene på klasselisten har nettopp brukt dem på å forberede en muntlig presentasjon til muntlig eksamen. De kom opp i naturfag, og brukte derfor dagen i dag på å fremføre presentasjonen sin for Lena og en sensor: én etter én. Senere på dagen måtte de komme tilbake på skolen for å få oppgitt sin karakter.

For så vidt, mens disse siste dagene av skoleåret passerer, er det nesten slik at jeg heller ville gått på skolen for å nyte de siste dagene sammen med klassen. Tre år har gått så fort, og jeg tror vi alle kommer til å se tilbake på tiden på Hinna ungdomsskole med et smil om munnen. Jeg selv kommer ikke bare til å savne mine medelever, men også mine lærere. På samme måte som Julie takket for seg i går, vil jeg takke for meg i dag. Ikke bare har det vært kjekt å skrive blogg, men jeg tror også at jeg får bruk for erfaringene i fremtiden.

Legg igjen en kommentar

