17. juni

Etter en kjekk helg med avslutningstur var det herlig å endelig få slappe av litt. De som hadde eksamen forrige uke hadde fri i tre dager, noe jeg er sikker på de fleste trengte. Men samtidig som jeg lå og slappet av foran tv-en, fikk de 10 siste på klasselista vite hva de kom opp i på muntlig eksamen.

Da jeg kom opp forrige uke, var min første tanke at jeg ville rømme landet. Men heldigvis samlet jeg kreftene til å holde meg her og begynne å sortere stoffet og delagere arbeidsmengden. Det vanskeligste med eksamen er å finne ut hva man skal ha med, og hva man kan bli spurt om.

De første timene er de vanskeligste, da må man faktisk komme igang, selv om man helst vil være ute i solen. Men selv om fristelsen er stor, vet man at dette kan være forskjellen på hvilken skole man kommer inn på. De ti som nå sitter å jobber for harde livet med naturfag, kommer til å gjøre det veldig bra så lenge de jobber fokusert, og ikke glemmer seg ut og begynner med andre ting. Muntlig eksamen er en god øvelse for hva som kommer på videregående. Da må man være fokusert hele tiden og gjøre det lille ekstra for å få en god karakter.

Dagen i dag har vært særdeles avslappende for de 20 første på klasselisten, mens resten har vært nødt til å jobbe med naturfag.

Legg igjen en kommentar

