14. juni

Endelig var det siste skikkelige skoledag før ferie for de som allerede har hatt eksamen. Jeg gledet meg til turen til Knaben denne helga også, men den gledesdreperen av en lærer kom med beskjed om at jeg måtte bruke fredagen på å skrive tekst. Æsj, bæsj!

Som alle andre fredager hadde vi gym i de to første timene. Olav var ikke til stede, så Maria og Thea ledet timen. De hadde bestemt seg for at alle skulle ha stikkball, men ikke alle jentene hadde særlig lyst. Jentene tok derfor med seg hoppetau og gikk ut på fotballbanen. Inne i gymsalen pågikk stikkballen helt til nesten alle jentene hadde gått ut for å hoppe tau. Inne satte vi i gang med fotball og slik fortsatte det til timen var slutt.

Den tredje timen i dag var engelsk. Vi fortsatte på filmen «This is England». Etter filmen var ferdig, fant vi fram maten og begynte å spise.

I fjerde og femte time hadde vi Eivind. I begynnelsen bad han et par elever bli med på å binde sammen årbøkene. Jeg fikk ikke med meg hvem som ble med, og jeg gidder ikke spør heller. Resten av gjengen skulle rydde klasserommet, men lite ble gjort.

Siste time: tilvalg! I fransken skulle vi stå i ring og stille spørsmål til sidemannnen. Det ble ikke mer enn et kvarter med tilvalg, fordi vi måtte hjem å pakke eller noe annet. Klokka tre skulle vi nemlig dra til Knaben!

Så ja, det var skoledagen i dag. Nå sitter jeg på bussen og skriver dette ordet. Og dette og dette og dette osv. Men turen så langt da? Joda, den begynte fint, men med litt lang kø. Dere vil bli forbauset over hvor mange som, så og si, risikerer livet for å komme forbi en buss.

 

Legg igjen en kommentar

