11. juni

Selv om jeg har hatt fri i dag, skulle jeg ønske at jeg var en av dem som holdt på med forberedelse til muntlig eksamen. Dessverre må jeg vente helt til neste mandag, for å få vite hva jeg kommer opp i. To tredjedeler av klasse 10 c kom opp i går (engelsk og norsk), mens de ti siste må grue seg i en hel uke til!

Jeg sto opp ganske sent i dag, og tok alt med ro. Jeg hadde ingenting å stresse til, og det var veldig deilig etter dette stressende skoleåret. For en gangs skyld trengte jeg ikke å jobbe med skolearbeid. Etter en lang og god frokost tok jeg turen bort til en venninne. Vi gikk en lang tur, før vi gikk hjem til Thea som var i full gang med eksamens forberedelsene. Før jeg skulle gå hjem var jeg så heldig og fikk høre på presentasjonen hennes, som var om skuespillet ”Semmelweis”. Hun var helt ferdig med selve PowerPointen, og det som gjensto var å øve litt mer på det hun skal si under eksaminasjonen i morgen.

Mens jeg har hatt en veldig avslappende dag, har to tredjedeler av klassen jobbet frem mot muntlig eksamen. De skal nemlig opp til eksamen i morgen! I går fikk de som ble trukket ut, utdelt en tid av faglæreren da de måtte komme på skolen i dag for å få en halvtime veiledning. Under veiledningen så faglæreren på presentasjonen, og de fikk litt informasjon om morgendagen. Etter veiledningstimen fortsatte de å forberede seg til i morgen.

Jeg ønsker alle som skal ha muntlig eksamen i morgen lykke til!

Legg igjen en kommentar

